«Стояти ногами і бути серцем в Україні,
а свої голови тримати в Європі»
М. Драгоманов
I. Організація класу до уроку
Дорогі діти, ось і пролетіли веселі канікули і знову шкільний дзвоник покликав вас до праці. Кожен наступний клас – це новий щабель вашого розумового, морального зростання, яке не відбувається само собою, для цього потрібна праця розуму, серця, м’язів.
Вітаю вас з початком навчального року, я щиро бажаю щоб ця праця не була примусовою, хай вона приносить вам радість і хороші результати.
II. Основна частина
У ХХІ столітті країни світу дедалі більше залежатимуть одна від одної, і для кожного громадянина Європи все необхіднішою ставатиме співпраця у дусі широкої зацікавленості, толерантності та солідарності. Щоб рухатись вперед, потрібно не лише любити Батьківщину, а й знати та поважати своїх сусідів. Здійснити подорож Європейським континентом – мрія! Але мрія здійсненна для кожного, хто візьме участь у грі-подорожі «Європа без кордонів». Візьміть із собою три «валізи»: інтелект, ерудицію, удачу, і ВПЕРЕД!
СТАРТ. Вправа "Так або ні"
1. Пабло Пікассо був в захваті від робіт української народної художниці Катерини Білокур («+»).
2. Сергій Бубка - видатний український спортсмен, котрий встановив дуже багато світових рекордів в стрибках із жердиною («+»).
3. Михайло Грушевський - перший космонавт України) «-» . це історик й політичний діяч).
4. Леся Українка була дочкою відомої дитячої письменниці Олени Пчілки («+»).
5. Пилип Орлик - автор 1-ї в світі Конституції («+»).
6. Ярослав Мудрий - великий князь, він побудував Золота ворота й Софійський собор в Києві («+»).
7. Марко Вовчок - видатний український письменник («-», це письменниця).
8. Леонід Каденюк - Президент України («-», це перший космонавт України).
9. Картина Іллі Рєпіна «Козаки пишуть листа турецькому султану» зберігається у Києві («-», в Харкові.)
10. «Заповіт» Т.Г. Шевченка перекладено 147 мовами всесвіту («+»).
І . Конкурс «Запрошення»
Отримати «Запрошення» для подорожі Європою – означає правильно виконати завдання конкурсу: назвати країну, прослухавши підказку.
1. Ця країна розташована на двох великих і декількох малих островах. Вона відома своїми туманами. Її деколи так і називають «Туманний Альбіон». Більшість населення складають леді та джентельмени. Меншість – королева. Вона царює, але не править, така традиція. Дотримуватись традицій і порядку головна національна риса. Столиця країни розташована на річці Темза. /Великобританія/
2. Ця країна розташована на півострові і декількох островах, до яких належать найбільший острів в світі – Гренландія. Столиця цієї країни – найбільший порт в Скандинавії. Місту більше 800 років, він схожий на казковий. Часто його називають містом Андерсена. Саме тут Ганс Христиан написав свої казки «Дюймовочка», «Снігова королева». А одна із його героїнь – Русалонька – стала символом столиці. /Данія/
3. Частина суходолу яка за своєю формою нагадує чобіток. Столицю цієї держави називають вічним ммістом. Країна відома своїми скульпторами, співаками і музикантами. А ще вона відома макаронами, які там називають «паста» і «спагетті», а заможніх людей називають королями лір. /Італія/
4. Ця країна одна із найбільших в Західній Європі. Її вважають еталоном смаку і високої моди. Країна відома своєю архітектурою. Її столицю прикрашають побудовані в різні століття Нотердам – де – Парі і Ейфелева вежа. Столиця країни розташована на річці Сені. Раніше населення ділилося на мушкетерів короля та гвардійців кардинала. /Франція/
5. Ця країна розташована на півдні Європи, на півострові. Її історія бере початок з глибокої давнини де дійсність перепліталася з легендами. По всьому світі відомі легенди про її сміливих та винахідливих героїв. За легендами Боги цієї країни жили на горі Олімп. А ще ця країна – батьківщина Олімпійських ігор. /Греція/
6. Ця країна межує з Австрією. На її території виготовляють найкращі годинники в світі та зосереджено всесвітні банки. /Швейцарія/
ІІ. Конкурс «Митний контроль»
Щоб успішно пройти митний контроль, необхідно правильно виконати три наступні вправи.
1. Країни та столиці
_а _ _ж (Париж-Франція)
О_ _ о (Осло-Норвегія)
_а _ ш_ _ _ (Варшава-Польща)
_ф_ _и (Афіни-Греція)
_ _ї в (Київ-Україна)
_о_ _ _н (Лондон-Великобританія)
С _ ф_ _ (Софія-Болгарія)
_ _д _ _ь (Відень-Австрія)
П_ _ г_ (Прага-Чехія)
_ _ р _ _ н (Берлін - Німеччина)
_а д _ _ _ (Мадрид - Іспанія)
А _ _ _ _ _ д_ _ (Амстердам-Нідерланди
2. Відомі люди
1.Встановить відповідність: культурний діяч - країна
Шуберт - композитор Австрія
Чаплін - актор Великобританія
Ейфель - архітектор Франція
Архімед - вчений Греція
3.Видатні споруди
Встановити співвідношення: споруда - країна
Стоунхендж Великобританія
Колізей Італія
Біг – Бен Великобританія
Ейфелева вежа Франція
Акрополь Греція Брандергбурські ворота Німеччина
ФІНІШ. Вправа "Перекладач"
До поданих іноземних імен назвіть аналогічне українське:
1. Анрі - Андрій.
2. Афанасін - Опанас.
3. Хелен - Олена.
4. Ірен - Ірина.
5. Ніколя - Микола.
6. Пабло - Павло.
7. Аксінья - Оксана.
8. Ханна - Ганна.
9. П'ер - Петро.
10. Стів - Степан.
Підсумок
Наш урок завершується. І на завершення хочу вам запропонувати одну цікаву легенду.
Один мудрий цар, помираючи, покликав своїх дітей і запитав: «Що кожен з вас думає про існуючий світ?». Нічого гарного в ньому немає — відповіли царевичі – в ньому зло, жорстокість, образи, несправедливість, корупція, обман.
- Гірко мені від ваших слів, діти мої. Бо як можна жити і правити світом, якщо ваш розум і серце отруєні думками про зло і смуток. Благословляючи вас на царство, я хочу, щоб ви пам’ятали: що ви принесете в цей світ, таким він і буде. Тож нехай один з вас несе в нього щастя, другий — добро, а третій – мудрість, четвертий — справедливість. Але знайте, що щастя — це не гроші, не влада, не володіння чимось. Це – стан душі і шукати його треба усередині себе. Добро – вміння нести у світ свої прагнення і не нав’язувати нікому того, чого бажаєш сам. Мудрість - це не вказувати комусь, яким треба бути, а здатність змінюватися самому. Справедливість — це вміння не оцінювати інших за своїми мірками.
І пішли його діти нести у світ цей: щастя, добро, мудрість, справедливість. Але всі вони пішли по одному в різні боки і тому скрізь чогось не вистачало.
Тому я бажаю, щоб у вашому житті всі ці чесноти йшли поруч із вами одним шляхом, єдиною дорогою.
|